Saturday, December 31, 2011

KRS di penghujung 2011

Barisan Peserta bersama pengurusan Neo Sinergi Training Center
Assalamualaikum,
Bismillahirrahmanirrahim,

    Sengaja dibesarkan gambar di atas supaya tiada yang komen 'Tak Nampak!'

    Alhamdulillah aduh agak terlambat untuk berkongsi cerita sehinggakan data pasal  Kenangan KRS ni pun semakin kabur.Tapi tidak mengapa disebabkan ingin berkongsi cerita mengenai KRS untuk anda,Mabaj cuba untuk kongsikan bersama...(aik!!!bukan Renungan Bersama?..hehe..)

     Hm...3 hari Mabaj di Kem Batu Pecah Manong,Perak bermula dari 23 - 25 disember 2011.Pada kem kali ini Mabaj dah naik jawatan yelah dahuluku hanya ditakdirkan menjadi peserta ....tapi bukan sebarangan peserta tau sebab Mabaj merupakan antara peserta pertama Kem KRS ketika kali pertama dianjurkan.Kini alhamdulillah menjadi fasilitator untuk program yang pernah Mabaj sertai.

    So apa lagi memang berkongsi sakan la ketika bersama dengan peserta mengenai kenangan lama dalam Kem KRS dulu.Apapun tujuannya bukan untuk nak riak ke atau apa hanya sekadar memberi semangat kepada adik-adik dalam Kem ni supaya berfikiran positif bila hadir ke Kem ni.

    Yalah,umumnya kita tahu kalau satu kem itu dianjurkan secara umum sudah tentu umum juga latar belakang peserta.Ada yang dipaksa,dirayu,dan lebih baik sukarela sahaja..hm..bagus teruskan!






    Apa yang ingin Mabaj Kongsikan Kem kali ni memang berbeza dari Kem lepas,aktivitinya lebih mencabar dan yang pasti memang menyeronokkan walaupun sebagai fasilitator.

    Bagi Mabaj,mereka yang hadir sebagai peserta ini perlu bersyukur kerana dipilih oleh Allah untuk menghadirkan diri ke Kem ini.Maklumlah bulan 12 pelajar sekolah masih lagi bercuti sehinggakan ada yang tidak tahu lagi apa yang perlu diisi dengan masa lapang yang mereka ada.

    Berapa ramai sahabat-sahabat mereka yang ketika ini menghabiskan masa dengan melepak,bergoyang kaki,menonton tv,bermain game dan bermacam lagi...kalaulah mereka sedar adakah pahala mereka sedang bertambah?

    Dalam Kem ini,Para peserta termasuklah diri ini merasakan bahawa betapa beruntungnya kerana dapat bersama walaupun banyak sahaja kerja dunia yang perlu dilaksanakan di luar.

    Hal dunia memang secara lumrahnya tidak pernah ada titik noktahnya maka kita sebagai manusia yang memiliki nikmat paling besar yakni akal perlu bijak memilih serta menguruskan masa dengan baik berteraskan niat segalanya kerana Allah.

    Kami bersama dapat mendengar peringatan dalam pengisian ceramah dari seorang Dr. perubatan yakni Dr.Haji Muhammad Hizul Azri yang merupakan penceramah bebas dalam NSTC dan penasihat Sinergy Media.Setiap waktu lapang,peserta dilatih supaya membaca Al-Quran agar setiap masa kita menjaga hubungan dengan Allah yang dikasihi.

    Berikut merupakan sedikit galeri kenangan Mabaj bersama para peserta :


Pesanan daripada Kem Komanden sebelum aktiviti Outdoor (War Game)
 
Aktiviti lasak 'Siapa Kuat'

Operasi Burung Hantu
     
Slot 'Apa Target Saya'



    Semoga KRS tahun hadapan bakal disertai lebih ramai lagi golongan muda...JOM!!!

Surah Al - Asr :

'demi masa,sesungguhnya manusia itu dalam kerugian,kecuali orang-orang  yang beriman dan beramal salih dan berpesan dengan kebenaran,dan berpesan dengan kesabaran.'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...