Friday, December 2, 2011

Berilah Peluang Ya Rabbana !!!!

Resah aku rasakan,

melhat dunia yang pelbagai ragam,
sana sini ada saja yang ketawa riang,
Entah apa yang disukakan?
Aku Tak Tahu!

Apakah masih awal untuk merasakan duka,
seronok menghiburkan hati yang gundah gelana,
melayan nafsu yang bertali barut bersama laknatullah!
benci benar aku dengan si laknatullah,
yang begitu berterusan gigih mencari teman untuk ke neraka,
melemahkan hamba-hambaMu yang mulia.

Aku tahu Ya Allah!
engkau tidak menginginkan ini semua buat mereka,
kerana engkau adalah Yang Maha Pencipta,mencipta dengan sempurna buat hambamu
engkau adalah Yang Maha Penyayang,
tetapi engkau telah berpesan kepada kami,
"tidak akan aku ubah keadaan sesuatu kaum
melainkan dia sendiri mengubahnya".

Hari ini Ya Allah!
Khalifah-khalifahmu mulai angkuh dan riak padamu,
tidak mereka sedar bahawa mereka padamu,
hanya hamba sahaja,
yang hanya tahu merintih dan merayu,
Namun,engkau sering akan terasa dipermainkan oleh buatan ciptaanmu sendiri,

Ya Allah,
kagum diri ini dengan kebesaran dan kekuasaan yang engkau miliki,
tetapterus pemurah pada kami walau terdapat pada kami,
sifat takabbur dan alpa.

Tanpa rasa jemu,
engkau,
terus-menerus mencurahkan rezekimu,
terus-menerus memerhatikan kami,
terus-menerus berlembut dengan kami,
terus-menerus mengampunkan kami,
kerana....engkaulah Yang Maha Mencintai Hambamu,
kalau bukan kau siapa lagi?

Itupun aku masih tertanya-tanya,
tidakkah mereka sedar akan budimu yang ikhlas,
Ya Rabbana?

Apakah masih tidak cukup buat mereka untuk kembali,
bertaubat kepadamu!!!

Aku takut Ya Allah,
mereka akan terus mengetepikan agamamu yang mulia,
al-quranmu yang suci ,
Muhammadmu yang disayangi....

Dari aku yang lemah ini,
bermohon moga jangan engkau azabkan aku dengan azabmu,
berilah kesempatan kepadaku untuk menyelamatkan mereka,
kerana aku sayang mereka!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...