Monday, November 28, 2011

^Aku Sayang Allah^







Tika,

Engkau melihat aku,
Aku leka,
leka dibuai keinginan nafsu bertemankan musuhMu.



Tika,
Engkau memandang wajahku,
Aku tersentap,
Aduh yang dirasakan tidak terhingga sakitnya.


 Saat itu,

Malu sungguh aku rasakan,


Setelah sekian lama aku menipuMu,

Aku membohongiMu,
Aku hipokrit padaMu,
Aku Riya' padaMu.



Sedangkan engkau Raja segala makhluk.


Bodohnya diri ini Ya Tuhanku...

Tertipu dan terpedaya dengan permainan Si Hina itu,

Sehingga Iman turut menjadi mangsa,
Meratap ia mengalir tangisan air mata,
dek kecewa dengan diriku...


Aku tahu tujuan dihidupkan dibumi,

Aku tahu peringatan adalah baik buat Si Mukmin,
Tetapi selalu aku banggakan dengan amalan yang aku miliki.
Ego menguasai diri,emosi mengawal diri.


Akhirnya,
Aku sedar Ya Allah,
Semua yang ku minta tidak semudah itu akan datang,
Man Jadda Wajada.


Matahari itu memberi sinar,

Bumi ini sentiasa berputar,
Siang maam silih berganti,
Tapi mereka semua tidak pernah memberontak,
Mereka tahu tugas mereka.


Aku kagum dengan ciptaanMu,
Memberi tarbiyyah yang cukup hebat padaku,

Aku berdoa agar menjadi seperti...
Matahari,Bumi dan Siang wal MalamMu.



Redha diri ini sebagai hamba,

Bersungguh-sungguh dalam melaksana,
Tunduk patuh hingga,
Akhir hayatnya...

Aku Sayang Allah!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...